Waar je vroeger auto onderdelen moest bestellen bij de garage of autodealer, kan dit tegenwoordig lekker makkelijk online. Je vult het kenteken van je auto in en alle beschikbare onderdelen voor jouw auto worden automatisch voor je geselecteerd. Zo kun je op basis van het specifieke model auto de scherpste prijzen en aanbiedingen vergelijken.

Altijd genoeg keuze beschikbaar online

Het voordeel van online bestellen is dat je toegang hebt tot de gehele database met beschikbare auto onderdelen. Je kunt kiezen tussen verschillende opties: nieuwe, tweedehands of gereviseerde auto onderdelen. Aanvankelijk zal de prijs van tweedehands of gereviseerde auto onderdelen lager uitvallen dan spiksplinternieuwe onderdelen. Het is aan de koper om hier een bewuste en weloverwogen keuze in te maken. Nieuwe en gereviseerde auto onderdelen geven de garantie dat ze lang mee zullen gaan. Bij tweedehands onderdelen zul je zelf een inschatting moeten maken afhankelijk van de kwaliteit en de conditie. Wil je een duurzame keuze maken zou je voor de gereviseerde onderdelen kunnen gaan. Dit zijn tweedehands auto onderdelen die gecontroleerd en herstelt zijn zodat ze weer herbruikbaar worden voor de klant.

Hoe zit dat dan met het retourneren van online gekochte auto onderdelen?

Als je overgaat tot het online bestellen van je auto onderdelen kun je rekenen op een snelle levering. Mocht het onderdeel nu toch niet het juiste zijn voor jouw auto, of mankeert er iets aan het auto onderdeel? Dan kun je het onderdeel altijd binnen 14 dagen terug sturen. Geen auto onderdeel webshop die daar moeilijk over doet. Online webshops zijn wettelijk verplicht om je 14 dagen bedenktijd te geven bij aanschaf van hun producten. Goed om te onthouden is dat de 14 dagen bedenktijd ingaan vanaf het moment dat je het product thuis ontvangen hebt.

Technisch advies voor jou op maat

De meeste webshops voor auto onderdelen die je online kunt vinden beschikken over een eigen afdeling met technisch advies. Sommige websites bieden een chat functie, andere een telefonische klantenservice of zelfs een eigen Youtube kanaal. Via deze online kanalen wordt je bijgestaan bij eventuele technische vragen.